© איגוד המוסיקאים הישראלי - page 3

על רקע ירידה משמעותית בכמות ההשמעה של
מוסיקה ישראלית בקניונים ובשטחים הציבוריים ברחבי הארץ,
יוצאים ארגוני האמנים והמוסיקאים המבצעים בקמפיין
ציבורי רחב היקף בהובלת עמותת עילם ואשכולות,
כנגד התופעה. דרישתם: "אמרו כן
למוסיקה ישראלית"
זה הכי אחי
ב
ימים אלו בהן ניכרת תחושת האחדות והעוצמה הישראלית אשר זוכה
לביטוי מוחשי הן בשדה הקרב והן באמצעות חוסנו של העורף במסגרת
מבצע "צוק איתן", מבקשים גם ציבור המוסיקאים המבצעים והנגנים לזכות
ליחס הוגן ושווה. המעמד: קמפיין ציבורי בסימן "כן למוסיקה ישראלית" המלין על
ניסיונות להדרה של הזמר הישראלי מהמרחב הציבורי הישראלי.
ההחלטה לפתיחת הקמפיין ההולך וצובר תאוצה בימים אלו ממש, מקורה בהודעות
רשתות שיווק, קמעונאות ואופנה שונות, בדגש על רשתות מוכרות לצרכן הישראלי,
", ואחרות על הפסקה
S
-
Wear
כגון "איקאה", "קבוצת גולף", "המשביר לצרכן", "
לאלתר של השמעת מוסיקה ישראלית בתחום החנויות שברשותן, בנימוק כי ברצונן
להפחית בהוצאותיהם באמצעות חיסכון תשלום התמלוגים לעמותת עילם - עבור
זכויות המוסיקאים המבצעים ולאשכולות – עבור זכויות האמנים המבצעים.
אלא שבפועל יש לציין, כי היקף התמלוגים אותו משלמות הרשתות לארגוני
המבצעים הינו זניח ביחס
למחזורים העסקיים שלהם.
מדובר ברשתות בעלות
פריסה ארצית רחבה המונה
למעלה ממאה, ולעיתים
גם מאתיים סניפים, חלקן
בעלות מחזור עסקים שנתי
העולה על מיליארד שקלים כאשר תשלום התמלוגים בו מדובר, נע בתחומי 01–5
שקלים ליום לכל סניף.
אקטיביזם מוסיקלי: מחאה מחוץ לעסקים מדירים
וגיבוש הצעת חוק בכנסת
באיגוד המוסיקאים ואשכולות מתכננים כבר בתקופה הקרובה שורה של צעדי
מחאה ברחבי הארץ במטרה להעלות את המודעות לתופעת הדרת המוסיקה
הישראלית, אותה הם מגדירים כבזויה ומכוערת. עשרות נגנים ואמנים מבצעים
צפויים להופיע מחוץ לחנויות ורשתות המדירות מוסיקה ישראלית בקניונים,
במתחמי השופינג ובאזורים נוספים ברחבי הארץ, ולהביע את מחאתם באמצעות
כישרונם המוסיקלי. בד בבד, מתגבשת בנוסף גם הצעת חוק שנועדה להסדיר את
הנושא באופן פורמלי על ידי חיוב הנהלות הרשתות ובעלי העסקים המשמיעים
מוסיקה בסניפיהם, לכלול בהשמעה כמות מינימאלית (%52) של מוסיקה ישראלית
במהלך כל יום פעילות.
"בהתחשב ברשתות ענק כמו איקאה או פוקס, בעלות מחזורי הכנסה של מאות
מיליוני שקלים ואף מעבר לכך, תמוה בעינינו מדוע הוחלט להטיל חרם על המוסיקה
הישראלית בכלל ועל ציבור האמנים והמוסיקאים הישראלי בפרט, רק בגלל הוצאה
, ומוסיף את
דני גוטפריד
זניחה", מוחה יו"ר עמותת עילם ואגודת המוסיקאים,
אשר על ליבו: "לא יתכן
מצב שבו רשתות הפועלות
בתוך מדינת ישראל וכחלק
מהחברה הישראלית,
יתנהגו בצורה שאינה
סולידרית בעליל, תוך הדרה
של המוסיקה הישראלית
הפוגעת בהכנסות האמנים והמוסיקאים מתמלוגים, אותה הכנסה מינימאלית
המהווה חלק חשוב מהפנסיה שלהם. לא נתפשר בנושא הזה".
, חבר הנהלת אשכולות, מתייחס לסוגיה המדוברת ביתר שאת ומסביר.
אושיק לוי
גם
"כמי שעוסקים כל כך הרבה שנים בתחום המוסיקה הישראלית ואמנים ישראלים,
הטענה של רשתות השיווק והעסקים באשר לעובדה כי תשלום התמלוגים כבד
עליהן כלכלית, איננו רציני ומעורר גיחוך. מעבר לתרבות הישראלית והחשיבות
בשימורה, מטרתנו נועדה להעלות את המוסיקה הישראלית אל התודעה של
האזרח ולפעול בכל הדרכים האפשריות כנגד גופים המונעים ממנו יכולת זו. אנחנו
מאמינים שמרבית הקהל אוהב מוסיקה ישראלית, ועל כן אין שום סיבה שידירו
אותה במרחב הציבורי".
עיצוב הלוגו: ענת קמינצקי
אושיק לוי: "מרבית הקהל
אוהב מוסיקה ישראלית
– אין סיבה שידירו אותה
במרחב הציבורי"
דני גוטפריד: לא יתכן מצב
שבו רשתות הפועלות בתוך
מדינת ישראל, יתנהגו בצורה
שאינה סולידרית בעליל"
מוסיקה ישראלית? לא ברשתות האופנה - כתבה מתוך חדשות 2
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1